میزان 04, 1399 11:07 Asia/Kabul
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
    آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران 2 فرد و 4 نهاد وابسته به دستگاه قضایی ایران را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، تحریم این 2 فرد و 4 نهاد وابسته به دستگاه قضایی ایران به موجب قانون "کاتسا"، (مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم)، صورت گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادعایی مضحک، این 2 فرد و 4 نهاد وابسته به دستگاه قضایی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

ساعاتی پیش، "الیوت آبرامز" Elliott Abrams نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با حمایت از یک قاتل که اخیرا در ایران به دلیل قتل عمد قصاص شد اعلام کرده بود، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه دستگاه قضایی ایران وضع و اعلام خواهد کرد.

حقوق بشر از نگاه آمریکا همواره  به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت، نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه