بحران کرونا در آمریکا؛ مجلس سنا تعطیل شد
(last modified 1399-07-13T04:47:31+00:00 )
میزان 13, 1399 09:17 Asia/Kabul
  • بحران کرونا در آمریکا؛ مجلس سنا تعطیل شد

"میچ مک‌کانل" Mitch McConnell رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا از تعطیلی 2 هفته ای صحن این مجلس خبر داد.

به گزارش ایرنا، "میچ مک‌کانل" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا روز شنبه اعلام کرد، فعالیت صحن این مجلس برای مدت 2 هفته به منظور انجام آزمایش ویروس کرونا لغو خواهد شد.

تعطیلی صحن مجلس سنای آمریکا  در حالی است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است.

کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد، ترامپ برای درمان چند روزی در بیمارستان نظامی "والتر رید" در واشنگتن خواهد بود.

پزشکان اعلام کرده‌اند، ابتلای ترامپ 74 ساله به ویروس کرونا می‌تواند به دلیل سن بالا و اضافه وزن نسبتا بالا برای وی خطرناک باشد.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در توییتر از ابتلای خود و همسرش به ویروس کرونا خبر داد.

ترامپ ساعتی پیش از اعلام خبر مثبت شدن آزمایش کرونای خود در توییتر، از مثبت شدن آزمایش کرونای "هوپ هیکس" Hope Hicks  یکی از دستیارانش خبر داده بود.

ترامپ در حالی به ویروس کرونا مبتلا شده که طی ماه های اخیر و از زمان آغاز همه گیری این ویروس در آمریکا به دلیل اهمال در اعلام و مدیریت آن مورد سرزنش مردم و مقامات این کشور قرار گرفته است.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

دولت آمریکا که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورده، در حال حاضر به دلیل شمار زیاد افراد بیمار، با کمبود کیت‌های تشخیصی و تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

 

 

کلیدواژه