میزان 16, 1399 10:05 Asia/Kabul
  • انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بیش از چهار میلیون نفر رأی دادند
    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بیش از چهار میلیون نفر رأی دادند

بیش از 4 میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات زودهنگام برای تعیین رئیس‌جمهور این کشور شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه پروژه انتخابات ایالات متحده «United States Election Project» که از زمان آغاز انتخابات زودهنگام به جمع‌آوری آمارهای مربوط به آن پرداخته روز سه شنبه اعلام کرد، در فاصله 4 هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از 4 میلیون نفر از شهروندان این کشور در ایالت‌هایی که رأی‌گیری زودهنگام در آنها آغاز شده به نامزد مورد علاقه‌شان رأی داده‌اند.

این میزان رأی زودهنگام در فاصله 4 هفته مانده به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

در مقطع زمانی مشابه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 نزدیک به 75000 نفر رأی خود را ارسال کرده بودند.

رأی‌گیری زودهنگام برای انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا از روز جمعه 18 سپتامبر/28سنبله در ایالت‌های "مینه‌سوتا"، "ویرجینیا"، "داکوتای جنوبی" و "وایومینگ" آغاز شده است. 

در حالی که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا که تاکنون بیش از 215 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است، فرمانداران اکثر ایالت‌های آمریکا از برگزاری انتخابات پستی به‌منظور جلگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور حمایت می‌کنند، اما "دونالد ترمپ" رئیس‌جمهور آمریکا هیچ فرصتی را برای ابراز مخالفت با رأی‌گیری غیابی از دست نداده و بارها اعلام کرده که این شیوه رأی‌گیری می‌تواند به بروز تقلب گسترده در انتخابات منجر شود.

نتایج اکثر نظرسنجی‌ ها در ماه‌ های اخیر در آمریکا، از پیشتازی "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر این کشور نسبت به ترامپ حکایت دارد.

به باور تحلیلگران سیاسی، کارنامه ضعیف ترامپ در مواجهه با بحران ویروس کرونا و عملکرد فاجعه باری که از خود برجا گذاشته در کنار موضع گیری‌های جنجالی او نسبت به اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در این کشور، می‌ تواند به آسانی موجب ناکامی او در انتخابات ریاست جمهوری شود.

کلیدواژه