میزان 17, 1399 08:57 Asia/Kabul
  • آغاز مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
    آغاز مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

مناظره انتخاباتی میان "مایک پنس" معاون "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا و "کاملا هریس" معاون پیشنهادی "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر/13عقرب آمریکا در دانشگاه یوتا در شهر "سالت لیک سیتی" Salt Lake City ایالت "یوتا" این کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این مناظره شامل 9 قسمت 10 دقیقه‌ای است.

برخلاف مناظره ترامپ - بایدن که به صورت ایستاده برگزار شد، معاونان نامزدهای حزب های جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در این مناظره تصمیم گرفتند پشت میز بنشینند و به سوالات مجری برنامه پاسخ دهند.

تیم هریس پیش از آغاز مناظره خواستار آن شده بود که بین دو نامزد انتخاباتی در این مناظره دیواری از طلق پلاستیکی قرار گیرد و کمیسیون انتخابات هم موافقت کرده بود اما تیم پنس با این درخواست مخالفت کرد با این حال در کنار این 2 رقیب انتخاباتی یک محافظ طلقی تعبیه شده است.

به دنبال ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، دموکرات‌ها دست برتر را در ناتوان جلوه دادن دولت کنونی آمریکا در مهار کرونا دارند و از آن به عنوان ابزاری برای تضعیف طرف جمهوریخواه استفاده می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 (13عقرب 1399) برگزار خواهد شد.

نتایج اکثر نظرسنجی‌ ها در ماه‌ های اخیر در آمریکا، از پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ حکایت دارد.

سیاست های متناقض، فساد اخلاقی، رفتارهای پیش بینی نشده و سوء مدیریت ترامپ، کاهش محبوبیت وی را به دنبال داشته است.

به باور تحلیلگران سیاسی، کارنامه ضعیف ترامپ در مواجهه با بحران ویروس کرونا و عملکرد فاجعه باری که از خود برجا گذاشته در کنار موضع گیری‌های جنجالی او نسبت به اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در این کشور، می‌ تواند به آسانی موجب ناکامی او در انتخابات ریاست جمهوری شود.

کلیدواژه