میزان 17, 1399 13:05 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در پاکستان
    برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در پاکستان

مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) در پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، میلیون‌ها نفر از شیعیان و عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام پاکستان امروز پنج شنبه به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، لاهور و کراچی به خیابان‌ها آمده و ضمن نمایش وحدت اسلامی، غم و اندوه خود را از اینکه امسال در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی حضور ندارند، ابراز داشتند.

اربعین حسینی امسال رنگ و بوی خاصی دارد زیرا شیوع همه گیری ویروس کرونا و ممنوعیت‌های اعمال شده در این خصوص باعث شد تا  عاشقان حسینی در پاکستان نتوانند به ایران و عراق سفر کنند و در پیاده‌روی عظیم اربعین حضور داشته باشند.

به همین مناسبت راهپیمایی‌های نمادین با عنوان پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) و سایر شهرهای این کشور برگزار شد.

در این زمینه علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین  اربعین حسینی را روز اتحاد شیعه و اهل تسنن در پاکستان معرفی کرد و گفت: فقط با اتحاد می‌توان نقشه دشمنان را خنثی کرد.

امروز (پنجشنبه) 20 صفر 1442 هجری قمری مصادف با 8 اکتبر 2020، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر در سال‌های گذشته، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی از شهر نجف و همچنین دیگر شهرهای عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رساندند،اما امسال، زائران خارجی اربعین حسینی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به عراق سفر نکردند و پیاده‌روی حماسی اربعین فقط با حضور زائران عراقی برپا شد.

کلیدواژه