موضعگیری ضد فلسطینی اتحادیه اروپا
(last modified 1399-07-17T11:58:11+00:00 )
میزان 17, 1399 16:28 Asia/Kabul
  • موضعگیری ضد فلسطینی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا، کمک مالی به فلسطین را مشروط به پرداخت مالیات به رژیم صهیونیستی کرد.

به گزارش پایگاه خبری "آکسیوس"، سران اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند  دریافت حمایت مالی بیشتر مشروط به برقراری روابط اقتصادی با اسرائیل و پرداخت مالیات به تل آویو است. 

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، با توجه به کنار گذاشته شدن طرح اشغال کرانه باختری رود اردن از دستور کار رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین باید 750  میلیون دلار مالیات به وزارت دارایی اسرائیل را بپذیرد. 

این در حالی است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه مه 2020 اعلام کرد به دلیل تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری رود اردن، تمام توافق‌ ها با تل‌آویو و واشنگتن را باطل دانسته و همکاری‌های امنیتی و مدنی را قطع می‌ کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پی تصمیم  رژیم صهیونیستی از جمع‌آوری ماهیانه 150 میلیون دلار مالیات از فلسطینی‌ها که به صورت کامل به اسرائیل پرداخت می‌ شد، امتناع ورزید.

عباس ضمن مخالفت با این شروط تاکید کرده تا زمانیکه اسرائیل تضمین کتبی مبنی بر لغو طرح اشغال کرانه باختری رود اردن به فلسطینی ‌ها را ندهد، هیچکدام از شروط مذکور را اجرا نخواهد داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین، در هفته ‌های اخیر از اتحادیه اروپا و چند کشوراروپایی خواسته بود که وام‌هایی را برای پرداخت حقوق کارکنان خود به این تشکیلات بدهند.

کلیدواژه