میزان 18, 1399 12:11 Asia/Kabul
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه 18 موسسه مالی ایرانی
    تحریم‌های جدید آمریکا علیه 18 موسسه مالی ایرانی

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه کارزار فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، 18 بانک و موسسه مالی ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه عصر (به وقت تهران) مدعی شد که این تحریم‌ها کالا‌های اساسی کشاورزی، مواد غذایی، دارویی و دستگاه‌های پزشکی را شامل نمی‌شود.

آمریکا در حالی مدعی است که تحریم‌ها، بخش غذا و دارو را نشانه نمی‌گیرد که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران کرونایی شده است.

براساس ادعای کاخ سفید، تحریم‌های جدید می‌تواند راه‌های محدود ایران برای تامین ارز را از بین ببرد و همچنین هرگونه تلاش برای بازگشت به برجام از سوی دولت احتمالی دموکرات در سال آینده میلادی را ناکام بگذارد.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام (8 مه 2018) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

واشنگتن اعلام کرده است، هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

این اقدام دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه