ادامه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ
(last modified 1399-07-18T08:39:35+00:00 )
میزان 18, 1399 13:09 Asia/Kabul
  • ادامه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ
    ادامه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری ها در شب گذشته در مناطق مختلف خطوط تماس میان نیروهای نظامی این کشور و ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز جمعه در سیزدهمین روز از مناقشه میان باکو و ایروان، با اشاره به ادامه درگیری ها در شبانه روز گذشته اعلام کرد، نیروهای این کشور شهر «جبرائیل» Gabriel را از کنترل نیروهای ارمنستان خارج کرده اند.

همچنین، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: در نتیجه آتش سنگین ارتش این کشور به یک پادگان نیروهای ارمنستان در شهر "خانکندی"Khankandi، این پادگان تخلیه و تعداد زیادی از نیروهای ارمنی کشته و زخمی شدند.

مقامات دولت ارمنستان تاکنون واکنشی به این اظهارات مطرح شده وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نشان نداده اند.

همزمان، وزارت امور خارجه روسیه از سفر وزاری خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مسکو برای مذاکره میان دو طرف خبر داده است.

پیش از این، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان  فعال شدن کشورهای منطقه و نهادهای بین المللی برای حل وفصل مناقشه قره باغ  را خواستار شده بود.

درگیری های جدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 27 سپتامبر در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شده که همچنان ادامه دارد و تاکنون منجربه کشته شدن شماری از نیروهای طرفین شده است.

کلیدواژه