ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس در قره‌باغ 
(last modified 1399-07-21T03:56:23+00:00 )
میزان 21, 1399 08:26 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس در قره‌باغ 
    ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس در قره‌باغ 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس توسط نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حمله به اهداف غیر نظامی بشدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از نقض آتش‌بس در قره‌باغ گفت: گزارش ها درخصوص حمله به اهداف غیرنظامی و همچنین تلفات آنان در این منطقه نگران کننده است.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه مسکو با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت: براساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از دهم اکتبر/19میزان آغاز می‌شود.

وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند. براساس این توافق، از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۰ اکتبر/19میزان آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار می‌شود.

همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح‌آمیز در اسرع وقت ادامه دهند.

کلیدواژه