لزوم پاسخگویی عربستان درباره فعالیت های پنهانی اتمی این کشور
(last modified 1399-07-22T05:09:47+00:00 )
میزان 22, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • لزوم پاسخگویی عربستان درباره فعالیت های پنهانی اتمی این کشور
    لزوم پاسخگویی عربستان درباره فعالیت های پنهانی اتمی این کشور

نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به ادعاهای سفیر سعودی علیه ایران، بر لزوم پاسخگویی عربستان درباره فعالیت پنهانی اتمی خود تاکید کرد.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل با تکرار ادعاهای بی اساس ضد تهران، کاهش تعهدات برجامی ایران را که بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق صورت گرفته است، نقض برجام خواند و ادعا کرد، ایران به بی ثباتی در منطقه  دامن می زند.

به گزارش ایرنا، «حیدرعلی بلوجی» نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه دوشنبه در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رد اتهامات بی اساس سفیر سعودی علیه ایران، افزود، ایران همواره طرح‌های صلح، برای تامین ثبات منطقه غرب آسیا ارائه کرده است اما آنها این درخواست‌های صلح را نپذیرفته‌اند و به سیاست‌های ناموفق خود در زمینه راه حل‌های نظامی و یا تلاش‌ برای اتهام‌زنی به ایران ادامه داده‌اند.

بلوجی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های هسته ای ایران به طور کامل شفاف است افزود، ایران کاملا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند و آخرین گزارش‌ها و اظهارات مدیرکل آژانس به صراحت همکاری ایران را تایید کرده است.

نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه ریاض توافقنامه جامع پادمانی را به طور کامل اجرا نمی‌کند تصریح کرد، عربستان حتی برنامه فعلی خود را همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها درخواست کرده بود، برای تایید در اختیار این آژانس قرار نمی‌دهد.

بلوجی با تاکید بر اینکه شناسایی سایت‌های مخفی هسته‌ای عربستان، نیاز به حمایت گسترده‌ای از تلاش‌های جمعی بین‌المللی دارد خاطرنشان کرد، توقف کمک‌های هسته‌ای به عربستان سعودی تنها راهی است که می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

 

کلیدواژه