میزان 24, 1399 10:58 Asia/Kabul
  • آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است
    آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "گنادی گاتیلوف" چهارشنبه شب در توییتر با بیان اینکه بزرگترین ناقضان حقوق بشر در آمریکا هستند از واشنگتن خواست بر مشکلات خود در زمینه حقوق بشر متمرکز شود.

"گاتیلوف" در ادامه تصریح کرد، آمریکا باید به جای متهم کردن دیگر کشورها به نقض حقوق بشر، مشکلات داخلی خود در این زمینه را حل کند.

نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو این پیام توییتری را در واکنش به توییت روز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا که در آن "مایک پمپئو" از انتخاب چین، روسیه و کوبا به عنوان اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرده بود، منتشر کرد.

"پمپئو" در توییتر با نادیده گرفتن اقدامات ضد حقوق بشری دولت آمریکا در داخل و خارج از این کشور مدعی شده بود تعهد واشنگتن به حقوق بشر چیزی فراتر از سخن گفتن  است. 

مقاومت بیشتر کشورهای جهان در برابر سوء استفاده های آمریکا از موضوع حقوق بشر، بویژه در قبال جنایات و نقض کتمان ناپذیرحقوق بشر از سوی صهیونیست ها به خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل، منجر شد.

روسیه، چین، کوبا و 12 کشور دیگر روز سه‌شنبه با کسب 97 رای، اکثریت لازم برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بدست آوردند.

کلیدواژه