دوئل تلویزیونی بایدن و ترامپ
(last modified 1399-07-25T06:09:22+00:00 )
میزان 25, 1399 10:39 Asia/Kabul
  • دوئل تلویزیونی بایدن و ترامپ

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلویزیونی ، روش مدیریت دولت «دونالد ترامپ» برای مهار شیوع کرونا را به باد انتقاد گرفت.

گفت‌وگوی زنده «جو بایدن» با شبکه تلویزیونی ای بی سی در فیلادلفیا  شامگاه پنج شنبه 15 اکتبر با محور بحث درباره بحران کووید- ۱۹ و مشکلات اقتصادی آغاز شد.

«دونالد ترامپ» نامزد جناح جمهوری خواه آمریکا نیز در شبکه ان بی سی در این گفت و گوی زنده حضور داشت.

نامزد جناح دموکرات در این برنامه درباره مدیریت بحران کرونا توسط دولت ترامپ گفت: باید افراد را در چین نگه می داشتیم و نمی گذاشتیم بیایند. ترامپ به هشدارها توجه نکرد.

در این نشست بایدن همچنین درباره عملکرد خشن نیروهای پلیس خصوصا علیه سیاهپوستان، تلاش کرد موضعی میانه گرفته و ضمن حمایت از پلیس، خواستار اصلاح ساختار پلیس و شفاف کردن عملکرد آن شود.بایدن با انتقاد از «ایمی بارت» قاضی پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا و تلاش برای انتخاب وی در سنا پیش از سوم نوامبر گفت: خیلی چیزها اکنون در خطر قرار دارد، وقتی فعالیت های انتخاباتی به جریان می افتد، باید صبر کرد و انتخاب قاضی دیوان عالی به روشن شدن نتیجه انتخابات موکول شود.

جو بایدن با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ گفت: سیاست های ترامپ آمریکا را بیش از هر زمان دیگری منزوی کرده است.و اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری  نیز در برنامه زنده تلویزیونی در فیلادلفیا شرکت کرد و همچون گذشته رویکرد متناقضی درباره انتقال قدرت در آمریکا اتخاذ کرد و گفت: انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را به طور کامل می‌خواهم اما این کار را نخواهم کرد چون پیروز می‌شوم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که در مناظره 29 سپتامبر حاضر نشده بود سفیدبرترپندارها را تقبیح کند، گفت: من سفیدبرتر پندارها را برای سال ها تقبیح کردم اما شما از بایدن این سوال را نمی‌پرسید که آیا آنتیفا را تقبیح می‌کند؟

دونالد ترامپ درباره عملکرد ضعیفش در مواجهه با کرونا گفت: من به سرعت اقدام کردم و جو بایدن 2 ماه از من عقب‌تر بود. وی در واکنش به انتقاد بایدن از عملکردش در مقابله با کرونا بار دیگر نامزد دموکرات ها را نژاد پرست توصیف کرد.

بنا بر ادعای رئیس جمهوری آمریکا او دوماه زودتر از آنکه «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا این اقدام را ضروری بداند، مبارزه با کرونا را آغاز کرده است.ترامپ در حمایت از عملکردش در مدیریت بحران اقتصادی ناشی از کرونا گفت که  11.4 میلیون شغل را به آمریکا باز گردانده است. آن هم در حالی که میلیون ها نفر در آمریکا بیکار شده اند.

مناظره نخست بین دو نامزد انتخابات سوم نوامبر 2020 آمریکا، 29 سپتامبر برگزار شد، مناظره دوم به دلیل کرونایی شدن رئیس جمهوری آمریکا به شکل گفت و گوی زنده تلویزیونی  بود  و مناظره سوم  قرار است  22 اکتبر برگزار گردد.

کلیدواژه