میزان 25, 1399 12:36 Asia/Kabul
  •  ادعای تکراری ترامپ: ایرانی ها تمایل به مذاکره دارند

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ادعای خود را مبنی بر تماس حتمی ایران پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تکرار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی، مذاکره با ایران را ابزاری برای جلب نظر رای دهندگان قرار داده  و ادعا کرد که ایران پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله با او تماس گرفته و برای مذاکره پیش قدم خواهد شد. 

ترامپ با توسل به ترفند نخ نمای مذاکرات و تماس ایران پس از پیروزی در انتخابات مدعی شد: با افزایش تحریم‌ها و اعمال فشار آمریکا، این کشور به جهنم می‌رود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توهمات خود گفت: ایرانی ها تمایل به توافق دارند اما الان نمی‌شود و باید تا بعد از انتخابات صبر کنند.

ادعاهای ترامپ درباره ایران در حالی مطرح می‌شود که «جو بایدن»، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران شکست خورده است.

ترامپ و مقامات ارشد دولت او در حالی مدام دم از مذاکره با ایران می‌زنند که واشنگتن سال 2018 به صورت غیرقانونی از برجام که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده است تا بازگشت آمریکا به برجام و کنار گذاشتن سیاست های خصمانه علیه دولت و ملت ایران هیچگونه مذاکره ای انجام نخواهد شد.

کلیدواژه