عقرب 05, 1399 18:37 Asia/Kabul
  • احضار سفیر فرانسه در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان
    احضار سفیر فرانسه در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر ادامه انتشار کاریکاتورهای موهن ضد پیامبر اکرم (ص)، سفیر این کشور را در اسلام آباد احضار کرد .

به گزارش ایرنا، معاون اروپای وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با احضار "مارک بارته" سفیر فرانسه در اسلام آباد،  مراتب اعتراض دولت پاکستان و خشم مردم  به ادامه بی‌حرمتی به اسلام و پیامبر اکرم  (ص) به ویژه مواضع ضداسلامی « امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه را به دولت این کشور ابلاغ کرد.

در این جلسه نامه اعتراض رسمی دولت پاکستان به انتشار کاریکاتورهای توهین به  پیامبر اکرم (ص) در پاریس و متعاقب آن مواضع تحریک‌آمیز و غیرسازنده مکرون به سفیر فرانسه تحویل داده شد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم دیروز( یک شنبه) ضمن انتقاد از اظهارات اخیر « امانوئل مکرون»،  در باره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام گفت ، مکرون احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و سایر نقاط جهان را جریحه‌دار کرده  است  .

رئیس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد؛ اقدامی که با واکنش تند مسلمانان رو به رو شده است.

اخیرا  اقدام مجله فرانسوی "شارلی ابدو" Charlie Hebdo در انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص)، واکنش تند مسلمانان جهان را بدنبال داشته است .

شارلی‌ابدو، ماهیت کاری آن هتاکی و از نظر محتوا ضدمذهب است.

کلیدواژه