عقرب 08, 1399 10:31 Asia/Kabul
  • واکنش «عمران خان» به اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص)
    واکنش «عمران خان» به اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص)

نخست وزیر پاکستان در واکنش به اسلام هراسی در غرب و اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) به تمامی دولتمردان و سران کشور‌های اسلامی نامه نوشت.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، عمران خان در این نامه از تمامی دولتمردان کشور‌های اسلامی خواسته است علیه اسلام هراسی و اهانت‌های اخیر به پیامبر اکرم (ص) متحد شوند و پیامی مشترک به جهان ارائه کنند.

«عمران خان» در این نامه نوشت، ما باید به غرب اعلام کنیم که اهانت‌های اخیر موجب خشم و انزجار مسلمانان شده است.

پیشتر نیز نخست وزیر پاکستان ضمن انتقاد از اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام گفت: مکرون احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و سایر نقاط جهان را جریحه‌دار کرده است.

در همین حال «نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان اعلام کرد، آیا اهانت به مقدسات اسلامی و نادیده‌گرفتن یک و نیم میلیارد مسلمان را می‌توان به بهانه آزادی بیان توجیه کرد؟

 «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به تازگی در اظهاراتی وقیحانه گفته است که این کشور همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. این سخنان موجب خشم و واکنش تند مسلمانان جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند. اقدامی که توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام بوده است.

کلیدواژه