عقرب 09, 1399 11:52 Asia/Kabul
  • تظاهرات گسترده پاکستانی ها ضد اسلام ستیزی فرانسه

مردم شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور و کراچی در اعتراض به اهانت های اخیر به پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا ، امروز جمعه همزمان با فرارسیدن هفته وحدت در پاکستان فریاد لبیک یا رسول‌الله در شهرهای مختلف این کشور طنین انداز شد و مسلمانان پاکستانی با حضور در خیابان‌ها و شرکت در راهپیمایی‌های ویژه بزرگداشت میلاد النبی (ص) ضمن محکومیت هتاکی به پیامبر رحمت، علیه رییس جمهوری فرانسه شعار دادند.

برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت و خجسته ایام میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور پرشور مسلمانان شیعه و اهل‌تسنن از ساعاتی پیش در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان آغاز شده و میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر رحمت با فریاد لبیک یا رسول‌الله، بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی وهمچنین، مواضع فتنه‌انگیز رئیس جمهوری فرانسه را به شدت محکوم کردند.

روسای احزاب و علمای دینی پاکستان هم امروز در ویژه برنامه‌های هفته وحدت، برلزوم هوشیاری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه‌های دشمنان مشترک و تلاش آنان برای تحریک احساسات جهان اسلام، تاکید کردند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به تازگی در اظهاراتی وقیحانه گفته که این کشور همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. این سخنان موجب خشم و واکنش تند مسلمانان جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند.

کلیدواژه