عقرب 09, 1399 12:07 Asia/Kabul
  • جمع آوری اسلحه از فروشگاه‌های آمریکا

همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرکت زنجیره‌ای "وال مارت" اسلحه و مهمات را از لیست فروش خود حذف کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست،شرکت "وال مارت"، یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره ای آمریکا، از روز پنجشنبه (29 اکتبر) به منظور ممانعت از بروز احتمالی ناآرامی‌های مدنی در سراسر آمریکا پس از انتخابات نوامبر 2020، اسلحه و مهمات را از لیست فروش خود حذف کرده است.

"کری لاندبرگ" سخنگوی شرکت وال مارت در بیانیه ای در این خصوص اظهار داشت: در پی ناآرامی‌های داخلی در چند سال اخیر، برای حفظ ایمنی همکاران و مشتریان خود اسلحه و مهمات را از لیست فروش خارج کرده‌ایم.

این شرکت هم اکنون به طور تقریبی در نیمی از چهار هزار و 700 فروشگاه آمریکایی خود سلاح گرم می‌فروشد.

شبکه "سی. ان. ان" نیز روز سه شنبه گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات 2020 است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر است.

مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

کلیدواژه