عقرب 10, 1399 09:49 Asia/Kabul

تجار پاکستانی در اعتراض به اهانت های اخیر به پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، مقابل سفارت این کشور در اسلام آباد تجمع اعتراضی برگزار کردند .

به گزارش رادیو دری ، تجار اسلام آباد (پایتخت پاکستان) روز جمعه با حمل دست نوشته هایی در محکومیت اقدامات اخیر رییس جمهوری فرانسه  ضد پیامبر اکرم (ص )، خواستار تحریم کامل کالا‌های فرانسوی و اخراج سفیر این کشور از پاکستان شدند.

درهمین حال، هزاران نفر  از مردم اسلام‌آباد عصر روز جمعه در محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی به طرف منطقه قرمز این شهر تظاهرات ضد فرانسوی برگزار کردند و این حرکت با مداخله جمع زیادی از نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

مردم مسلمان پاکستان خشمگین و معترض به تشدید اسلام‌هراسی در اروپا به ویژه فرانسه و گزافه گویی‌های مکرون، شدت خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های ضداسلامی غرب به نمایش گذاشتند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به تازگی در اظهاراتی وقیحانه گفته که این کشور همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. این سخنان موجب خشم و واکنش تند مسلمانان جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند.

کلیدواژه