عقرب 11, 1399 16:54 Asia/Kabul
  • هشدار درخصوص خشونت‌های پس از انتخابات در آمریکا

گروه بین المللی بحران، در گزارشی از احتمال بروز خشونت پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، گروه بین المللی بحران  (ICG) روز یکشنبه با انتشار گزارشی هشدار داد: آمریکایی‌ها از تاریخ ۳ نوامبر و وقایع پس از آن هراس دارند و یک نتیجه مناقشه برانگیز و غیرقطعی این انتخابات می‌تواند به ماه‌ها بلاتکلیفی و تنش و درگیری در این کشور منجر شود.

در گزارش گروه بین المللی بحران  آمده است، انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا  درشرایطی برگزار می شود که ویروس کرونا در این کشور بشدت گسترش یافته است.

در این گزارش آمده است، از این رو بخش اعظم رای گیری از طریق پستی انجام شده است؛ راهی که احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  می‌تواند از آن برای  مخالفت با  نتیجه انتخابات استفاده کند. 

گزارش گروه بین المللی بحران، نشان می دهد  تهدید افراد متعلق به گروه‌های راست افراطی مسلح  درآمریکا  هم به همان‌اندازه نگران کننده است.

براساس این گزارش، می‌توان انتظار داشت دو طرف جمهوریخواهان و دموکرات ها  بر سر نتیجه بدست آمده بجنگند و با توجه به پیچیده بودن قوانین انتخابات آمریکا، یک نتیجه مناقشه انگیز یا غیرقطعی می‌تواند منجر به ماه‌ها بلاتکلیفی شود.

افزایش اقدامات خشونت بار گروههای راست افراطی و حمایت  ترامپ از آنها همچنین مخالفت رئیس جمهوری آمریکا با برگزاری انتخابات به شیوه پستی نگرانیها را در آمریکا از افزایش خشونت ها پس از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبرافزایش داده است

کلیدواژه