عقرب 12, 1399 09:26 Asia/Kabul

همایشی بمناسبت هفته وحدت با حضور علماء و شخصیت‌های سرشناس اسلامی پاکستان در شهر لاهور این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علماء و شخصیت‌های برجسته مذهبی در پاکستان روز یک شنبه در همایشی تحت عنوان «وحدت امت، میراث نبوت» در شهر لاهور بر نیاز به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی برای ایستادگی مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این همایش سیرت پیامبر گرامی اسلام را بهترین راهکار برای نجات امت اسلامی از مشکلات پیش رو اعلام کردند.

سخنرانان این همایش  با محکوم کردن اقدامات اسلام ستیزانه اخیر در کشور‌های غربی از جمله فرانسه اعلام کردند، مسلمانان جهان باید در کنار هم با حفظ وحدت و یکدلی، برای کاهش اسلام هراسی تلاش کنند.

در این مراسم  محمدرضا ناظری سرکنسول ایران  در شهر لاهور در سخنرانی خود به بارزنمایی تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت فضای وحدت بین کشور‌های اسلامی پرداخت و اعلام کرد، بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری  اسلامی ایران، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول بعنوان هفته وحدت معرفی شد.

ناظری افزود: پس از این فرمان تاریخی، هفته وحدت در تمامی جهان اسلام گسترش یافت و ما امروز شاهد برگزاری این هفته در تمامی کشورهای اسلامی هستیم .

روز (پنجشنبه) دوازدهم ربیع الاول 1442 هجری‌قمری، مصادف با 29 اکتبر 2020، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است. اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره) که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ (12 تا 17 ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نام‎گذاری کردند.

کلیدواژه