عقرب 12, 1399 09:49 Asia/Kabul
  • تظاهرات مسلمانان کانادا در محکومیت اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه
    تظاهرات مسلمانان کانادا در محکومیت اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه

شماری از مسلمانان کانادا در اعتراض به  اقدامات اسلام ستیزانه مقامات و رسانه‌های فرانسه، در مقابل ساختمان کنسولگری این کشور در شهر "تورنتو" تظاهرات کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا وسیما، مسلمانان کانادا در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی از جمله "تروریسم علیه مسلمانان را متوقف کنید" و "ما همه پیامبران را دوست داریم" هتاکی مقامات و رسانه‌های فرانسه به دین مبین اسلام و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند.

مسلمانان کانادا در این تظاهرات همچنین به مردم منطقه شاخه‌های گل و نیز نسخه‌هایی از قرآن کریم و تعدادی از نشریات مربوط به دین اسلام را اهدا کردند.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" در روزهای اخیر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) کرده است.

"امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی ‌اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

این اظهارات اسلام ستیزانه مکرون  با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و تصاویر مکرون آتش زده شده یا مقابل سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

کلیدواژه