عقرب 13, 1399 14:05 Asia/Kabul

با آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش نگرانی از تشدید خشونت ها نیروهای گارد ملی فعالیت خود را در 16 ایالت آغاز کردند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست،  فرمانداران 16 ایالت آمریکا روز سه شنبه همزمان با  انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیش از 3 هزار و 600 نیروی گارد ملی را در اقدامی احتیاطی برای مواجهه با ناآرامی‌های احتمالی بعد از انتخابات فعال کردند.

ماموریت این نیروها در چند حوزه تعریف شده که شامل کمک به دفاع سایبری، کمک در پایگاه‌های رای‌گیری و آماده‌باش در صورت بروز ناآرامی پس از انتخابات است.

بر اساس این گزارش، هزار نیرو در ایالت ماساچوست، 300 نیرو در آریزونا، 300 نیرو در آلاباما و تعداد نامشخصی در فلوریدا، اورگان و ایلینوی فعال شده‌اند.

در روزهای اخیر نگرانی درخصوص احتمال بروز درگیری و خشونت در روز انتخابات آمریکا و روزهای بعد از آن به شدت در حال افزایش است.

گروهی برجسته از کارشناسان که خشونت در سراسر جهان را رصد می‌کنند، هشداری بی‌سابقه را در آستانه انتخابات امروز سه‌شنبه سوم نوامبر در آمریکا منتشر کرد.

طبق گزارش گروه بین‌المللی بحران، سازمانی که مکرراً بی‌ثباتی در کشورهای بحران‌زده و مناطق جنگی را گزارش می‌کند؛ آمریکای به شدت چند قطبی با «خطر ناشناخته» در روزهای آینده روبروست.

این گروه درخواست «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا از طرفدارانش برای تشکیل ارتش ناظران را از عوامل تشدید خشونت پس از انتخابات سوم نوامبر دانست.

 

کلیدواژه