درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در جورجیا رد شد
(last modified Fri, 06 Nov 2020 06:34:45 GMT )
عقرب 16, 1399 11:04 Asia/Kabul
  • درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در جورجیا رد شد
    درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در جورجیا رد شد

دادگاه ایالت جورجیا آمریکا روز پنجشنبه درخواست "دونالد ترامپ" برای توقف شمارش آرا در این ایالت با ادعای وقوع تقلب را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه جورجیا در بیانیه‌ای ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در این ایالت را مردود دانست و اعلام کرد، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شواهد کافی برای اثبات ادعای خود را ندارد.

در حالی که "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات همچنان در حال جبران اختلاف آرای خود با دونالد ترامپ در جورجیا است، کازار انتخاباتی ترامپ خواستار توقف شمارش در این ایالت شده و اعلام کرده بود، آرای پستی نباید در نظر گرفته شود.

هم اکنون فاصله آرای جو بایدن با دونالد ترامپ در ایالت جنوبی جورجیا به حدود 15 هزار رأی رسیده است که این اختلاف 2 روز قبل حدود 300 هزار رأی بود.

ترامپ فعلا در جورجیا پیش است و آرای الکترال این ایالت را در صورت پایان شمارش آرا و حفظ برتری از آن خود خواهد کرد، هرچند که حتی در صورت پیروزی در جوریا و به واسطه شکست احتمالی در ایالت های آریزونا و نوادا در مجموع از بایدن شکست خواهد خورد.

ایالت جورجیا 16 رأی الکترال کالج دارد.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، دموکرات‌ها را به نقض حق رای دهندگان حامی حزب جمهوریخواه متهم کرده است.

دونالد ترامپ، تاکنون بارها  با تاکید بر پیروزی حتمی خود مدعی شده است در صورت پیروزی "جوبایدن"، حتما در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سوم نوامبر/13عقرب برگزار شد.

براساس آخرین گزارش ها، "جوبایدن" نامزد حزب دموکرات در آرای الکترال کالج از ترامپ پیش است.

در سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهوری این کشور را اعضای «الکترال کالج» که تعدادشان 538 نفر است انتخاب می کنند.

در این روند، هر نامزد ریاست جمهوری برای پیروزی در انتخابات باید حداقل 270 رای الکترال را بدست آورد.

کلیدواژه