عقرب 17, 1399 21:17 Asia/Kabul
  • سی ان ان: بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد
    سی ان ان: بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد

شبکه خبری سی ان ان، نامزد حزب دموکرات را برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد.

شبکه خبری سی ان ان که اخبار انتخابات آمریکا را لحظه به لحظه دنبال می کند، لحظاتی پیش امروز شنبه اعلام کرد: «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با کسب اکثریت آرا و با شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی این کشور، چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

این رسانه اعلام کرد، با اعلام پیروزی بایدن در پنسیلوانیا، کابوس ترامپ به پایان رسید و دوران ریاست جمهوری وی پایان گرفت.

بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز که از معتبرترین رسانه‌های آمریکا در خصوص اعلام اخبار انتخابات این کشور، از پیروزی بایدن در این انتخابات خبر داد.

سایت انتخابات آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد: بایدن با کسب ۲۸۴ رأی الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسید.

بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد

 

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نزدیک به نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هم اعلام کرد: بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسید.

بنا بر اخبار موجود؛ تاکنون شمار آرای الکترال بایدن 273 در برابر 214 رای الکترال ترامپ است.

این اعلام نتایج، بر اساس شمارش آرای نهایی ایالت سرنوشت ساز  پنسیلوانیا بوده است.

از سوی دیگر، ترامپ که از بایدن رقیب دمکرات خود در ایالت‌های سرنوشت‌ساز عقب ‌افتاده است، بار دیگر مدعی شد: این انتخابات را با اختلاف زیاد برنده شده است. 

«دونالد ترامپ» که در شمارش آرا چند ایالت کلیدی از رقیبش «جو بایدن» عقب افتاده است، در چند توییت از این روند ابراز ناخرسندی و مراکز شمارش آرای انتخاباتی را به تخلفات قانونی متهم کرد.

 

کلیدواژه