آمادگی واشنگتن برای دوران غیرقابل پیش ‌بینی پسا انتخابات
(last modified Mon, 09 Nov 2020 12:11:29 GMT )
عقرب 19, 1399 16:41 Asia/Kabul
  • آمادگی واشنگتن برای دوران غیرقابل پیش‌بینی پسا انتخابات
    آمادگی واشنگتن برای دوران غیرقابل پیش‌بینی پسا انتخابات

تارنمای هیل نوشت: با اعلام پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، شمارش معکوس برای این که دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کند، آغاز شده و زمینه را برای یک دوره انتقالی غیرقابل پیش‌بینی فراهم کرده است.

 تارنمای هیل نوشت: بعید است که ترامپ در آینده ای نزدیک شکست خود را بپذیرد اما برخی افراد نزدیک به او بر این باورند که ترامپ در نهایت با پایان دوره اش کاخ سفید را ترک می کند.

این که تا ۷۰ روز باقی مانده تا روز تحلیف چه اتفاقی رخ خواهد داد، معلوم نیست و حتی بسیاری از نزدیکان کمپین ترامپ و کاخ سفید در این باره تردید دارند.

انتظار می رود ترامپ چالش حقوقی درباره نتایج انتخابات در چند ایالت کلیدی را را دنبال کنند هر چند که شکایت های اولیه رد شده و بقیه باعث تغییر در نتیجه انتخابات نشده است.

همچنین برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که او ممکن است مقامات ارشد برخی سازمان ها و نهادهای آمریکایی را درچند روز آتی اخراج کند و برخی از کارکنان کاخ سفید رزومه خود را به جاهای دیگری ارائه داده اند.

چنین تحولاتی در بحبوحه مواجهه کشور با وخیم ترین بحران بهداشت عمومی بروز کرده و رکورد جدیدی را شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ثبت رسیده و کنگره احتمالا درهفته های آتی بسته کمک اقتصادی را به اسیب دیدگان از همه گیری بررسی خواهد کرد اما هنوز معلوم نیست که ترامپ در هر یک از این مسائل تا چه اندازه دخالت خواهد داشت.

افراد نزدیک به دولت ترامپ مطمئن نیستند که ترامپ به سادگی برای سپری کردن مابقی دوران خدمتش در فلوریدا بماند یا همچنان تمایل به حضور در واشنگتن داشته باشد. اما تاکید دولت ترامپ برای اجرای اولویت های سیاسی نهایی خود بستگی به این دارد که مقام های ارشد دولتش تا چه اندازه همکاری می کنند.

ترامپ وعده داده نتایج انتخابات را در دادگاه به چالش بکشد این در حالیست که جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد ترامپ به او توصیه کرده از راه حل های قانونی در دسترس برای تضمین صحت انتخابات استفاده کند.

سَم نانبرگ مشاور کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶میلادی گفته است تلاش ترامپ نتیجه را تغییر دهد یا نه، ما نیاز داریم ببینیم آیا مغایرتی وجود داشته یا نه، زیرا این مساله برای انتخابات های آینده مهم است.

ترامپ همچنین علنا نشان داده که علاقه مند به اخراج آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت است و یکی از مقامات دولت آمریکا گفته است اگر رابرت ردفیلد رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را اخراج کند، تعجب نخواهیم کرد.

ترامپ همچنین نارضایتی خود را از کریستوفر ورای رئیس پلیس فدرال آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا- که گفته می شود نامه استعفای خود را آماده کرده، ابراز کرده بود.

روز جمعه دومین مقام ارشد آژانس توسعه بین المللی (USAID) در اقدامی که گفته می شود در کاخ سفید هماهنگ شده بود، برکنار شد.

جیسون اسمیت از مقامات ارشد سیاه پوست کاخ سفید نیز روز جمعه به عنوان بخشی از برنامه طولانی مدت، پست خود را ترک کرد.

درباره آینده ترامپ این احتمال وجود دارد که او دوباره در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا این که به عنوان عضوی از جمهوریخواهان، نامزدهای دیگری به دنبال تایید او باشند.

داگلاس هِی مدیر ارتباطات سابق کمیته ملی جمهوریخواهان گفت فشار ترامپیسم وجود دارد اما آنچه که هنوز نمی دانیم این است که مفهوم چنین فشاری در رابطه با اقدامات بعدی خانواده ترامپ چه خواهد بود. آیا آنها همچنان نیروی حاکم بر سیاست های آمریکا خواهند بود یا مانند دیگر خانواده های سیاستمداران آمریکا عمل خواهند کرد.

کلیدواژه