درخواست وزیر دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره تخلفات انتخاباتی
(last modified 1399-08-20T08:00:23+00:00 )
عقرب 20, 1399 12:30 Asia/Kabul
  • درخواست وزیر دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره تخلفات انتخاباتی
    درخواست وزیر دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره تخلفات انتخاباتی

با ادامه مخالفت رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات و تاکید بر تقلب گسترده، وزیر دادگستری این کشور تحقیق در این باره را خواستار شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، در حالی که مدرکی از ادعای "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات سوم نوامبر ارائه نشده است، "ویلیام بار" وزیر دادگستری این کشور به دادستان‌های فدرال و اف بی آی در سراسر ایالات متحده مجوز داد تا «اتهام‌های اساسی» مطرح شده درباره تخلفات رای گیری در انتخابات (ریاست جمهوری) را دنبال کنند.

طبق این گزارش، این اولین باری است که وزیر دادگستری آمریکا درباره ادعاهای مکرر و اثبات نشده ترامپ درباره «تقلب گسترده در انتخابات» و پیروزی "جو بایدن" در انتخابات اظهارنظر و اقدام کرده است.

نامه وزیر دادگستری(دادستان کل آمریکا) درباره تحقیقات در خصوص تخلفات انتخاباتی چند ساعت بعد از دیدار او با "میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای این کشور صادر شد.

از سوی دیگر "ریچارد پیلگر" دادستان ارشد رسیدگی به جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به درخواست دادستان کل مبنی بر بررسی اتهامات بدون مدرک در ارتباط با وجود بی‌نظمی در انتخابات، روز دوشنبه استعفا کرد.

طرح دادخواست ترامپ برای پیگیری آنچه تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان شده است، در شرایطی انجام شده که اکثر رسانه‌های این کشور و حتی شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز، "جو بایدن " را «رئیس‌جمهوری منتخب» اعلام کرده اند.

 

کلیدواژه