عقرب 22, 1399 08:57 Asia/Kabul
  • طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا
    طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با کنایه از ادعای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که انتقال قدرت در این کشور به آرامی انجام شود.

به گزارش ایرنا، «جوزپ بورل» روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در پارلمان اروپا ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های راهبردی و فرا آتلانتیک با دولت جدید «جو بایدن»گفت: یک فرایند انتقال قدرت بسیار طولانی پیش رو داریم و باید امیدوار باشیم که مرحله ناهموار نباشد.  

او در حالی این مطلب را بیان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نتیجه آرا انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را مردود دانسته و حاضر به پذیرش بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب این کشور نیست.

ترامپ درحالی به انتشار این توییت‌ها و تکرار ادعاهای خود می‌پردازد که نتایج تقریبا نهایی شمارش آرا انتخاباتی نشان می‌دهد «بایدن» نامزد دموکرات با کسب اکثریت آرا مردمی و الکترال پیروز این انتخابات شده است.

بورل در ادامه با اشاره به پیچیدگی مناسبات اتحادیه اروپا و آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ،  ابراز امیدواری کرد که آینده روابط دو طرف در دولت جدید بایدن بر پایه روحیه همکاری و مشارکت بازتعریف شود.

«جوزپ بورل» همچنین برخی چالش‌های موجود در دستور کار همکاری‌های دو سوی آتلانتیک از جمله تقویت سازمان‌های بین‌المللی، مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، تسریع اقدامات برای پیشگیری از تغییرات آب و هوایی را مرور کرد و مورد اشاره قرار دارد.

بورل در پایان ابراز امیدواری کرد که درخصوص مسائل ژئوپلیتیک و سیاست خارجی از جمله توافق هسته‌ای ایران با آمریکا به یک رویکرد مشترک برسد.

کلیدواژه