عقرب 22, 1399 16:34 Asia/Kabul
  • حمایت پاکستان از پیگیری حقوقی علیه هتاکی نشریه

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت،این کشور از پیگیری حقوقی علیه اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" و رویکرد دولت پاریس در دادگاه‌های بین المللی حمایت خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور مذهبی پاکستان،«پیر نور الحق قادری» وزیر امور مذهبی این کشور در دیدار«طارق دروگ» سفیر مصر در پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد از کارزار حقوقی علیه شارلی‌ ابدو در مجامع قضایی بین‌المللی قویاً حمایت می‌کند.

وی افزود «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان برای ارائه هرگونه همکاری و همفکری برای تنظیم دعوای حقوقی علیه نشریه فرانسوی و رویکرد دولت پاریس اعلام آمادگی کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری با احضار سفیر فرانسه، اعتراض خود علیه سخنان رییس جمهوری فرانسه و تشویق وی نسبت به عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز همگام‌ با دولت و مردم این کشور، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را به شدت محکوم کردند و نسبت به این جنایت و اعمال افراطی به فرانسه هشدار دادند.

 رییس جمهوری فرانسه اخیرا  در اظهاراتی وقیحانه گفته بود این کشور همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد.این سخنان موجب خشم  مسلمانان جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند.

کلیدواژه