عقرب 23, 1399 11:05 Asia/Kabul
  • عمران‌خان: تبعیت آمریکا از برجام به سود همه است
    عمران‌خان: تبعیت آمریکا از برجام به سود همه است

نخست وزیر پاکستان با توصیه به رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی ، گفت : تبعیت واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" به نفع صلح و ثبات منطقه، جهان و همچنین پاکستان است.

عمران خان در گفت وگو با شبکه پاکستانی«جی‌ان‌ان» درخصوص تحولات منطقه، افغانستان، روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اوضاع آمریکا و ارزیابی سیاست‌های آتی دولت جدید واشنگتن پس از اعلام پیروزی بایدن سخن گفت.

نخست وزیر پاکستان گفت: بازگشت جو بایدن به برجام به سود  همه ازجمله پاکستان است زیرا این وضعیت به ما کمک می‌کند که همکاری‌های دوجانبه تجاری با ایران را گسترش دهیم . عمران خان درباره جنجال پسا انتخابات در آمریکا و زورآزمایی دونالد ترامپ برای ماندن در قدرت به رغم باخت با فاصله دور از بایدن، گفت: جامعه آمریکا تقسیم شده و باید دید که سیاستمداران چگونه به این وضعیت رسیدگی می‌کنند.

عمران‌خان سیاست‌های ترامپ در قابل مسائل خاورمیانه، تعامل با اسرائیل و ایران را جنجال آفرین تعبیر کرد و افزود: آمریکایی‌ها اکنون باید سیاست های برون مرزی خود را اصلاح کنند.

نخست وزیر پاکستان درخصوص رویکرد اسلام‌آباد مرتبط با برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی پاکستان علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد. وی افزود: ما حتی نمی‌توانیم فکر کنیم که بخواهیم حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل شویم بلکه این مغایر با حقوق ملت مظلوم فلسطین است.

عمران خان درباره تنش‌زدایی در منطقه و رایزنی‌ها با تهران و ریاض گفت: با ولیعهد سعودی صحبت کردم که یکی از اهداف آن پایان دادن به جنگ یمن بود و من به آنان تاکید کردم که جنگ‌ را نمی‌توانید خاتمه دهید.

وی خطاب به مجریان جنگ علیه یمن گفت: پنج سال از جنگ یمن سپری شد، زمانی که جنگی را آغاز می‌کنید توانایی خاتمه دادن آن را نخواهیدداشت زیرا این جنگ پیامدهای ناتمامی به دنبال دارد.

کلیدواژه