انتقاد عفو بین الملل از ادعای حمایت فرانسه از آزادی بیان
(last modified 1399-08-24T13:05:34+00:00 )
عقرب 24, 1399 17:35 Asia/Kabul
  • انتقاد عفو بین الملل از ادعای حمایت فرانسه از آزادی بیان
    انتقاد عفو بین الملل از ادعای حمایت فرانسه از آزادی بیان

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت فرانسه اعلام کرد؛ این دولت نمی‌تواند ادعای حمایت از آزادی بیان داشته باشد.

به گزارش روز شنبه وبگاه مصری الیوم، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای به اتفاقات یک ماه گذشته در فرانسه و اهانت به پیامبر اعظم (ص) پرداخت و افزود، فرانسه آن‌گونه که خود ادعا دارد، حامی آزادی نیست.

عفو بین‌الملل با اشاره به محاکمه دو فرانسوی به دلیل آتش زدن عروسک مکرون در جریان یک راهپیمایی آرام نوشت: فهم اینگونه رفتارهای مقامات فرانسوی از یک سو و از سوی  دیگر حمایت از اهانت به پیامبر اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان، بسیار دشوار است. 

عفو بین‌الملل در بخش پایانی گزارش خود تصریح کرد: «سخنان دولت فرانسه در خصوص آزادی بیان نمی‌تواند نفاق خجالت‌آورش در خصوص آزادی بیان را مخفی کند.»

قتل یک آموزگار فرانسوی پس از نشان دادن تصاویر موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از اقدام این معلم به بهانه آزادی بیان، خشم جهان اسلام را در پی داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در پیامی توییتری خطاب به جوانان فرانسوی  نوشت:

«جوانان فرانسه !از رئیس جمهوری خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

 

کلیدواژه