عقرب 26, 1399 09:37 Asia/Kabul
  • اخراج سفیر فرانسه، شرط معترضان در پاکستان برای پایان تحصن
    اخراج سفیر فرانسه، شرط معترضان در پاکستان برای پایان تحصن

هزاران تحصن‌کننده پاکستانی اعلام کردند: تا زمانی که دولت، اقدام به اخراج سفیر فرانسه نکند، تحصن معترضان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از فعالان مذهبی و حامیان گروه مذهبی موسوم به "نهضت لبیک" که تظاهرات ضدفرانسوی را از مرکز شهر راولپندی آغاز کردند و قصد پیشروی به شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان را داشتند، با مقاومت نیروهای پلیس روبه رو  شدند.

شورای عالی گروه نهضت لبیک نیز همزمان با برگزاری این تظاهرات اعلام کردند: دولت پاکستان ضمن اخراج سفیر فرانسه باید سفیر خود را از پاریس فراخوانده و تمامی قرارداد تجاری و اقتصادی میان پاکستان و فرانسه را لغو کنند.

موج جدید تظاهرات ضدفرانسوی در شهرهای پاکستان درحالی است که دولت اسلام‌آباد طی هفته‌های اخیر ضمن احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید خود علیه مواضع ضداسلامی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و همچنین تداوم هتاکی نشریه فکاهی شارلی‌ابدو به ساحت پیامبر اسلام را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز 5اکتبر/24میزان، مواضع رییس جمهوری فرانسه درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمان جهان دانست و تاکید کرد: اظهارات مکرون باعث تشدید اسلام‌ هراسی و فضاسازی برای افراط‌گرایان می‌شود.

کلیدواژه