عقرب 26, 1399 12:27 Asia/Kabul
  • ادامه ادعاهای ترامپ درباره تخلفات انتخاباتی
    ادامه ادعاهای ترامپ درباره تخلفات انتخاباتی

رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد، تخلفات انتخاباتی به بدترین شکل قانون اساسی آمریکا را متلاشی و نقض کرده است.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر در رشته توییت هایی به مجموعه‌ای از تخلفاتی که به نظر وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته تا مانع پیروزی اش در این انتخابات شود، اشاره کرد و نوشت: قانون اساسی به شیوه‌ای مورد حمله قرار گرفت که هرگز پیش از این اتفاق نیافتاده بود! 

ترامپ در توییتی دیگر رسانه‌های آمریکا را به تلاش برای وانمود کردن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا متهم کرد و نوشت، هیچ چیز را واگذار نمی‌کند. هنوز راهی طولانی در پیش دارد و این یک انتخابات متقلبانه بود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنهایی که مسئول محافظت از قانون اساسی آمریکا هستند، نمی‌توانند اجازه دهند که نتایج جعلی انتخابات پستی 2020 همچنان پابرجا باشد.

دونالد ترامپ همچنین روز گذشته در پیامی بایدن را پیروز انتخابات معرفی کرد و سپس در پیامی دیگر خود را پیروز انتخابات دانست.

به ‌رغم اظهارات ترامپ درباره تقلب در انتخابات، رسانه‌های آمریکایی مدعی اند وکلای ترامپ تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه به دادگاه‌ها ارائه نکرده‌اند.

پایگاه تحلیلی پولتیکو روز شنبه( 14نوامبر) گزارش کرد که تاکنون 15 شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان درباره بی‌نظمی و تخلف در انتخابات در دادگاه های مختلف آمریکا رد شده است.

کلیدواژه