انتقاد بایدن از عملکرد ترامپ در بحران کرونا
(last modified 1399-08-27T06:33:40+00:00 )
عقرب 27, 1399 11:03 Asia/Kabul
  • انتقاد بایدن از عملکرد ترامپ در بحران کرونا
    انتقاد بایدن از عملکرد ترامپ در بحران کرونا

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تدابیر ترامپ در قبال بحران کرونا را «غیر مسئولانه» خواند.

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» روز دوشنبه در سخنرانی مشترک ‌با «کاملا هریس» معاون اول خود در ایالت دلاوِر اعلام کرد: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا باعث ایجاد تشکیک و تردید مردم آمریکا در خصوص واکسن کرونا می‌شود.

بایدن تاکید کرد: 20 میلیون آمریکایی به دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در معرض تهدید از دست دادن منازل خود قرار دارند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین گفت که کنگره باید با هدف مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا «چندین هزار میلیارد دلار» برای حمایت از کارگران، کسب‌وکارها و دولت‌های محلی و ایالتی اختصاص دهد.

جو بایدن در ادامه با انتقاد از اقدام ترامپ در خروج از سازمان جهانی بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا تاکید کرد که ایالات متحده به این سازمان باز خواهد گشت.

«آنتونی فائوچی»  رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، پیشتر با هشدار درخصوص وضعیت بد بهداشت عمومی و نیز درخواست تغییر در شیوه‌ها و محدودیت‌ها به جهت نزدیکی به ماه‌های سرد زمستان گفت: آمریکا کاملا آسیب دیده‌ و این وضعیت خوبی نیست.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

 

کلیدواژه