برگزاری اجلاس مجازی گروه 20 در عربستان سعودی
(last modified 1399-09-01T12:41:30+00:00 )
قوس 01, 1399 17:11 Asia/Kabul
  • برگزاری اجلاس مجازی گروه 20 در عربستان سعودی
    برگزاری اجلاس مجازی گروه 20 در عربستان سعودی

اجلاس جهانی گروه 20 به منظور بررسی راههای مقابله با بیماری کرونا و بحران مالی جهانی امروز (شنبه) و فردا در شهر ریاض عربستان به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی ریاست اجلاس گروه 20 را برعهده دارد  و انتظار می رود « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در این اجلاس سخنرانی کنند.

این اجلاس قرار است تحت عنوان «تحقق فرصتهای قرن ۲۱ برای همه» و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و مجازی برگزار شود.

سازمان دهندگان اجلاس مزبور اعلام کردند، کشورهای عضو گروه ۲۰ بیش از ۲۱ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و ۱۱ تریلیون دلار برای حمایت از اقتصاد جهانی اختصاص می دهند.

این اجلاس درحالی برگزار می شود که شماری از فعالان حقوق بشری و خانواده زندانیان سیاسی عربستان با به راه انداختن کارزاری خواستار تحریم نشست گروه ۲۰ به میزبانی ریاض شده و اعلام کردند، برگزاری نشست گروه 20 در ریاض هیچ معنایی ندارد، زیرا نظام سعودی همچنان به دستگیری اندیشمندان و فعالان مدنی عربستانی ادامه می دهد.

پیشتر نیز 65 عضو پارلمان اروپا با ارسال نامه ای به "شارل میشل"، رئیس شورای اروپا و "اورسلا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا، از سران کشورها و مقام های اتحادیه اروپا خواستند به دلیل اینکه عربستان مرتکب نقض مستمر و فاحش حقوق بشر می ‌شود، اجلاس سران گروه 20 به میزبانی سعودی‌ ها را تحریم و در آن شرکت نکنند.

کلیدواژه