آتش‌بس در قره‌باغ بطور کامل رعایت می‌شود
(last modified 1399-09-02T11:04:06+00:00 )
قوس 02, 1399 15:34 Asia/Kabul
  • آتش‌بس در قره‌باغ بطور کامل رعایت می‌شود
    آتش‌بس در قره‌باغ بطور کامل رعایت می‌شود

وزیر دفاع روسیه در دیدار با  وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: آتش‌بس در منطقه قره باغ بطور کامل رعایت می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری ایتارتاس، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با "ذاکر حسن‌اف" وزیر دفاع جمهوری اذربایجان در باکو  گفت: براساس بیانیه سه جانبه روسیه، ارمنستان و آذربایجان، نیروهای حافظ صلح روسی از هم اکنون در 23 پست نظارتی در سراسر منطقه مستقر شده اند.

وزیر دفاع روسیه افزود: جاده‌های اصلی برای اطمینان از امنیت در خط تماس تحت کنترل درآمده‌اند و  بازگشت پناهندگان نیز آغاز شده و  تمامی اقدامات  تاکنون  نتیجه بخش بوده است.

این مقام نظامی روسیه نیز پیش ازاین با  الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و از  پیشرفت روند اجرای بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان خبر داده بود.

 رییس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار  گفت: مفاد توافقنامه آتش بس  با ارمنستان با موفقیت در حال اجرا است و این نشانگر آمادگی طرف‌های درگیر در جنگ  قره باغ  برای پایان دادن به این درگیری است.

وزیر دفاع روسیه نیز  روز گذشته در ایروان و در دیدار با  «نیکول پاشینیان» نخست وزیر "واگارشاک آراتیونیان" وزیر دفاع جدید ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق اصول آتش‌بس در قره باغ  تأکید کرد و از طرف ارمنی خواست تا کنترل دقیق این مسئله را سازماندهی کند.

شایگو گفت: حفظ صلح و امنیت در منطقه قره باغ از اولویت‌های طرف روسی است.

ارمنستان و آذربایجان روز 10 نوامبر/20عقرب با میانجی‌گری روسیه برای پایان جنگ در قره باغ توافق کردند. «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر جمهوری ارمنستان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در این توافقنامه بر آتش‌بس کامل همه درگیری‌ها در منطقه درگیری قره باغ توافق کردند. 

دور جدید درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ از 27 سپتامبر/6میزان از سرگرفته و باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر از طرفین شد.

کلیدواژه