قوس 04, 1399 10:06 Asia/Kabul
  • اوباما: اعتماد به آمریکا در برجام زیر سوال است
    اوباما: اعتماد به آمریکا در برجام زیر سوال است

 رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ، گفت: جهان همچنان درباره چگونگی اعتماد به آمریکا در موضوعی چون برجام و توافق پاریس، سوال دارد.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما روز دوشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست افزود:  جهان هنوز در مورد چگونگی اطمینان و ثبات ایالات متحده در دوران بایدن به عنوان مثال توافق پاریس و توافق ایران سوال خواهد کرد.

اوباما بااشاره به اینکه بایدن قصد دارد به زودی پس از روی کار آمدن به توافقنامه آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران بپیوندند، افزود: بازگشت اعتماد به آمریکا در یک شب بازسازی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه به هرحال خساراتی وارد شده است و مدتی طول خواهد کشید تا خود را از آن بیرون آوریم، ابراز امیدواری کرد کابینه بایدن و افرادی که برگزیده شده‌اند، قادر به انجام آن خواهند بود اما ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، این کشور را از بسیاری از توافق‌های بین المللی از جمله معاهده آسمان‌های باز، برجام، پیمان آب ‌و هوایی پاریس به بهانه‌هایی همچون به ضرر آمریکا یا ناقص بودن یا مغایرت آن با منافع امنیتی این کشور خارج کرده است.

 

کلیدواژه