قوس 05, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • ترامپ: اداره خدمات عمومی، رئیس‌جمهوری آینده را تعیین نمی‌کند
    ترامپ: اداره خدمات عمومی، رئیس‌جمهوری آینده را تعیین نمی‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا در کمتر از ۲۴ ساعت پس از تایید فعالیت اداره خدمات عمومی برای انتقال قدرت در کاخ سفید، در پیامی نوشت که این اداره رئیس‌جمهوری آینده آمریکا را تعیین نمی‌کند.

به گزارش رادیودری، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که سرانجام به اداره خدمات عمومی این کشور اجازه داد که روند انتقال قدرت به رئیس جمهوری منتخب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کند، در پیامی توییتری اعلام کرد که اداره خدمات عمومی آمریکا تعیین‌کننده رئیس‌جمهوری آینده این کشور نیست.

ترامپ سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به یاد داشته باشید که اداره خدمات عمومی عملکردی فوق‌العاده داشته است و «امیلی مورفی»، رئیس این اداره نیز کارش را عالی انجام داده است، اما اداره خدمات عمومی تعیین نمی‌کند که چه کسی رئیس‌جمهوری آینده ایالات متحده خواهد بود.

مورفی رئیس اداره خدمات عمومی دولت آمریکا که از سوی ترامپ منصوب شده است، با ارسال نامه ای به «جو بایدن»، نامزد پیروز دموکرات ها در انتخابات سوم نوامبر/13عقرب به وی اطلاع داده بود که دولت ترامپ آماده آغاز رسمی روند انتقال قدرت است.

این اقدام رئیس اداره خدمات عمومی آمریکا در حالی صورت گرفت که ترامپ به ‌رغم اینکه رسانه‌های جریان اصلی آمریکا از بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهوری آینده آمریکا نام برده‌اند، حاضر به پذیرش بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نشده است.

کلیدواژه