قوس 08, 1399 02:36 Asia/Kabul
  • واکنش‌ آمریکایی‌ها به ترور شهید فخری‌زاده
    واکنش‌ آمریکایی‌ها به ترور شهید فخری‌زاده

شخصیت‌های سیاسی ، علمی و پژوهشی آمریکا در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، آن را توطئه‌ای برای ممانعت از دیپلماسی با ایران دانستند.

«محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران عصر روز (جمعه) در یک حمله تروریستی در اطراف تهران به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار خبر ترور رئیس مرکز پروهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده در توییتر نوشت: اگر هدف اولیه این ترور سخت‌تر کردن بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران باشد؛ این اقدام، آمریکا، اسرائیل و جهان را امن‌تر نمی‌کند.

جان برنان رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" هم این ترور را یک اقدام جنایی دانست و هشدار داد این اقدام ممکن است منجر به انتقام مرگبار و دور جدید درگیری‌ها در منطقه شود.

مارک فیتزپاتریک مدیر موسسه اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی و مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا روز جمعه نوشت: دلیل ترور فخری‌زاده ممانعت از ظرفیت جنگی ایران نبود بلکه ممانعت از دیپلماسی بود.

تریتا پارسی فعال ایرانی-آمریکایی و معاون اجرایی اندیشکده کوئینسی هم در این باره نوشت: هدف واقعی ترور فخری‌زاده، جو بایدن و قصد او برای بازگرداندن دیپلماسی با ایران بود.

 

کلیدواژه