قوس 08, 1399 15:54 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا: ترور دانشمند ایرانی اقدامی مجرمانه است

اتحادیه اروپا ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را اقدامی مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، این نهاد اروپایی امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «در تاریخ 7 قوس 1399 در آبسرد، یک مقام دولتی ایران و چندین غیرنظامی در مجموعه‌ای از حملات خشونت‌بار کشته شدند. این یک اقدام مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق انسانی که اتحادیه اروپا حامی آن است، می‌باشد».

اتحادیه اروپا ضمن تسلیت به خانواده های شهدای این حمله تروریستی، برای بهبودی سریع زخمی شدگان ابراز امیدواری کرد.

اتحادیه اروپا در پایان، خواستار خویشتنداری تمامی طرفین شد و تاکید کرد: «در این اوضاع ناپایدار، بیش از هرزمان مهم است که تمامی طرفین آرامش خود را حفظ کنند و حداکثر خویشتنداری در پیش بگیرند تا از هرگونه تنش‌هایی که به نفع هیچ‌کس نیست، جلوگیری شود».

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به ترور شهید «محسن فخری زاده» تاکید کرد، قتل هدفمند فرامرزی خارج از درگیری مسلحانه، نقض قانون بین‌المللی حقوق بشر و منشور سازمان ملل است.

ترور محسن فخری زاده در عصر روز جمعه در منطقه آبسرد دماوند در نزدیکی تهران، واکنش هایی را به دنبال داشت. چندین کشور جهان این حمله تروریستی را محکوم کردند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین نسبت به اقدامات بی پروایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه در مدت زمان باقیمانده از دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» هشدار داد.

تخت روانچی، ترور دانشمند هسته ای ایران را نقض قوانین بین‌المللی و طراحی برای ویرانی منطقه غرب آسیا خواند و از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که این اقدام را محکوم کنند.

کلیدواژه