مقام سابق آمریکایی: ادعای تقلب ترامپ در انتخابات مضحک است
(last modified Sat, 28 Nov 2020 13:05:29 GMT )
قوس 08, 1399 17:35 Asia/Kabul
  • مقام سابق آمریکایی: ادعای تقلب ترامپ در انتخابات مضحک است

مقام ارشد سابق امنیت سایبری آمریکا، ادعا‌های رئیس جمهوری این کشور مربوط به مداخله عوامل خارجی در انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور را مضحک خواند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، " کریس کربس " (1)  مقام ارشد سابق امنیت سایبری فدرال آمریکا ادعا‌های مداخله عوامل خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را مضحک خواند.

کریس کربس، که هفته گذشته به دلیل تائید سلامت انتخابات از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخراج شد، ادعای‌های مطرح شده او  درخصوص احتمال دستکاری نتایج انتخابات سوم نوامبر را تکذیب کرد. 

این مقام سابق امنیت سایبری آمریکا تاکید کرد، هیچ مدرکی مبنی بر دستکاری دستگاه‌های شمارش آرا از سوی عوامل وابسته به خارج وجود ندارد.

رودی جولیانی (2) وکیل شخصی دونالد ترامپ،  در ادعایی موضوع مداخله عوامل وابسته به دولت ونزوئلا در تقلب  انتخابات سوم نوامبر را مطرح کرد.

رودی جولیانی  گفت: شمارش آرا انتخابات آمریکا از سوی دو شرکتی صورت گرفته است که متعلق به دو ونزوئلایی است که از دوستان نزدیک هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا و نیکلاس مادورو رئیس جمهور فعلی این کشور هستند.

ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیش از سوم نوامبر به طور مکرر از سوی مقامات تیم حقوقی ترامپ مطرح شده و پس از اعلام نتیجه انتخابات به شکل دعوی حقوقی گسترده و البته بی نتیجه دنبال می‌شود.

کلیدواژه