بازتاب گسترده پیام رهبر انقلاب درباره ترور دانشمند هسته‌ای در رسانه های ایتالیا
(last modified 1399-09-08T14:21:38+00:00 )
قوس 08, 1399 18:51 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده پیام رهبر انقلاب درباره ترور دانشمند هسته‌ای در رسانه های ایتالیا

یام مقام معظم رهبری درباره ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جمعی ایتالیا داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، تقریبا تمام بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون ایتالیا و رسانه‌های مجازی این کشور ضمن پوشش گسترده خبر ترور شهید محسن فخری زاده، پیام امروز رهبر انقلاب را در این خصوص در صدر اخبار خود قرار دادند.

رسانه‌های ایتالیایی با مضامین مشابه به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند: عاملان این جنایت باید مجازات شوند و همچنین باید تلاش علمی و فنی این دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای ادامه پیدا کند.

بخش‌های خبری مختلف رادیو و تلویزیون ایتالیا نیز با نشان دادن صحنه‌هایی از محل ترور شهید فخری زاده، به تشریح چگونگی این حمله تروریستی پرداخته و اعلام کردند که رهبر معظم انقللاب اسلامی دستور مجازات عاملان این ترور را صادر کرده است.

خبرگزاری‌های مهم ایتالیا مانند انسا، اجی، ادی ان کرونوس و همچنین تارنما‌های روزنامه‌های پرشمارگان این کشور نیز به نقل از نیویورک تایمز اعلام کردند: رژیم صهیونیستی پشت ترور شهید فخری زاده قرار دارد. مقامات دولتی ایتالیا هنوز نسبت به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه واکنشی نشان نداده اند.

ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای ایران در عصر روز جمعه در منطقه ای در نزدیکی تهران، واکنش های بین المللی را به دنبال داشت.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پس از ترور محسن فخری زاده، نسبت به اقدامات نسنجیده آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه در مدت زمان باقیمانده از دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» هشدار داد.

کلیدواژه