قوس 11, 1399 11:51 Asia/Kabul
  • گام جدید پاکستان برای گسترش مدیریت مرزهای مشترک با همسایگان
    گام جدید پاکستان برای گسترش مدیریت مرزهای مشترک با همسایگان

نخست وزیر پاکستان  در نشستی از مقامات بلند پایه دستور تشکیل اداره جدید نظارت بر مدیریت بهتر مرزها و امنیت را صادر کرد .

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، دفتر نخست وزیری پاکستان  در بیانیه‌ای اعلام کرد  اداره جدید نظارت بر مدیریت مرزها به ریاست معاونت وزارت کشور پاکستان فعالیت می‌کند و دستور اصلی آن پیشبرد اولویت تجارت آزاد و البته در مرزهای امن است.

در این نشست اعلام شد  که ۱۰ وزارتخانه پاکستان در کنار دولت‌های ایالتی برای مدیریت مرزهای مشترک با همسایگان با یکدیگر همکاری می‌کنند .  

مقامات پاکستانی شرکت کننده در این نشست با  بررسی پیشرفت‌های انجام  گرفته در اجرای طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران، بر دریافت نتایج موثر از ایجاد سیستم‌های نظارتی در گذرگاه‌های مشترک مرزی تاکید کردند.

گام جدید دولت عمران‌خان برای مدیریت بهتر مرزها  درحالی اعلام می‌شود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیست روز  پیش  در سفر   به اسلام‌آباد  آمادگی ایران را برای توسعه همه جانبه  با  پاکستان اعلام کرد. 

افتتاح  گذرگاه مرزی  ریمدان  در استان سیستان‌ و بلوچستان ایران  از مهم‌ترین نتایج سفر ۲۰روز پیش  ظریف به پاکستان به شمار می رود   و وزر امورخارجه ایران نیز ازاسلام آباد خواست   گذرگاه «گبد»  در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور  را باز کند.

کلیدواژه