قوس 19, 1399 12:12 Asia/Kabul
  • همسویی دبیر کل سازمان ملل با طرح ادعاهای ضد ایرانی آمریکا
    همسویی دبیر کل سازمان ملل با طرح ادعاهای ضد ایرانی آمریکا

دبیر کل سازمان ملل، در همسویی با سیاستهای یکجانبه کاخ سفید و بدون اشاره به اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام خواستار بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی شد.

به گزارش رادیودری به نقل از آسوشیتدپرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی برای شورای امنیت از خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ  رئیس ‌جمهوری آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران ابراز تأسف کرد و از ایران خواست که به اجرای کامل توافق هسته‌ای بازگردد.

گوترش در گزارش خود با تکرار ادعاهای نادرست مقامات آمریکایی همچنین از ایران درخواست کرد تا نگرانی‌های مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور را برطرف کند.

دبیر کل سازمان ملل، با  انتقاد از  جنگ اقتصادی (تروریسم اقتصادی) آمریکا، علیه مردم ایران بر اهمیت «ابتکارعمل‌هایی در حمایت از روابط تجاری و اقتصادی با  ایران تأکید کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است، درصورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، سال 2018 به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های ظالمانه ای را علیه ایران اعمال کرد.

ایران در واکنش به اقدامات آمریکا و خودداری تروئیکای اروپایی متشکل از بریتانیا، آلمان و فرانسه در عمل به تعهداتشان در برجام تعهدات خود را کاهش داد.

کلیدواژه