میزان 29, 1395 09:32 Asia/Kabul
  • موضعگیری های

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آخرین مناظره انتخاباتی به شدت از مواضع یکدیگر انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، "هیلاری کلینتون" نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد روز پنجشنبه در آخرین مناظره انتخاباتی با "دونالد ترامپ" رقیب جمهوریخواه خود در دانشگاه 'نوادا ' لاس وگاس واقع در ایالت نوادا گفت: روسیه در حال جاسوسی از آمریکا و اعمال نفوذ در انتخابات بوده و ترامپ از این مساله حمایت و آن را تشویق کرده است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیز در این مناظره گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برخلاف کاخ سفید در سیاست های منطقه ای خود از جمله در سوریه موفق عمل کرده است.

کلینتون همچنین گفت: به ترامپ اعتمادی ندارد و نباید کدهای هسته ای که در اختیار رئیس جمهوری آمریکا است به ترامپ داده شود.

دونالد ترامپ، در ادامه این مناظره هیلاری کلینتون را به علت نابودی هزاران ایمیل مجرم دانست و گفت: کلینتون 33 هزار ایمیل را نابود کرد و صدها بار به مردم و کنگره و پلیس فدرال آمریکا " اف بی آی " دروغ گفته است و او باید در زندان باشد.

ترامپ بار دیگر با تکرار تقلب در انتخابات آمریکا تاکید کرد، در انتخابات آمریکا تقلب شده زیرا کلینتون به علت جرم های مهمی که مرتکب شده و نباید به وی اجازه نامزدی در انتخابات داده می شد.

ترامپ همچنین در این مناظره هیلاری کلینتون را به گرفتن پول از عربستان و قطر و دیگر کشورها متهم کرد.

نامزدحزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: هیلاری کلینتون در شرایطی از حقوق زنان صحبت می کند که از عربستان پول می گیرد که رفتار وحشتناکی با زنان دارد.

" دونالد ترامپ"، همچنین در پاسخ به اتهام مطرح شده علیه او مبنی بر آزار زنان مدعی شد، کار اشتباهی نکرده و این موضوع ساخته ستاد انتخاباتی کلینتون است.

به گفته نامزد حزب جمهوریخواه، آمریکا باید در توافقنامه های دفاعی دوباره مذاکره کند و نباید هزینه های دفاعی عربستان، ژاپن و آلمان را بپردازد.

هیلاری کلینتون، در بخش دیگری از این مناظره درباره قانون حمل سلاح در کشورش گفت: سالانه 33 هزار نفر به دلیل حمل سلاح در آمریکا کشته می شوند.

وی تصریح کرد، باید سابقه افراد در باره داشتن سلاح، بازبینی و اصلاحاتی صورت گیرد.

نامزد حزب دموکرات، همچنین در مورد مهاجران مکزیکی نیز گفت، کاری که ترامپ ضد مهاجران می خواهد انجام دهد نیاز به شمار زیادی نیروهای پلیس دارد تا 15 میلیون نفر که بدون مدرک اقامت دارند را شناسایی و آنها را از کشور اخراج کنند.

هیلاری کلینتون همچنین طرح اقتصادی ترامپ، برای کاهش مالیات شرکت های بزرگ را منجر به حذف سه میلیون 500 هزار فرصت شغلی دانست که آمریکا را به رکود می کشاند.

در ادامه این مناظره ترامپ در پاسخ به اتهام های کلینتون، مبنی بر پرداخت نکردن مالیات خطاب به نامزد دمکرات ها گفت: حامیان مالی کلینتون نیز در وال استریت مالیات پرداخت نکرده اند و هیلاری کلینتون زمانی که در سنا بود برای اصلاح این قانون اقدامی نکرد.

دونالد ترامپ، درباره وضعیت شهر حلب سوریه نیز گفت: وضعیت حلب سوریه ناشی از تصمیمات اشتباه هیلاری کلینتون بوده است.

نامزد حزب جمهوریخواه، همچنین توافق هسته ای با ایران را به زیان آمریکا دانست.

مناظره بامداد پنجشنبه سومین مناظره، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه