جدی 01, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • بایدن پاسخ متقابل به «حملات سایبری روسیه» را بررسی می‌کند
    بایدن پاسخ متقابل به «حملات سایبری روسیه» را بررسی می‌کند

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پاسخ متقابل به «حملات سایبری روسیه» را بررسی می‌کند.

به گزارش رادیودری به نقل از رویترز، پس از مطرح شدن ادعای نقش روسیه در حملات سایبری اخیر علیه نهادهای مختلف آمریکا، تیم «جوبایدن» رئیس جمهوری منتخب این کشور گزینه‌های احتمالی از جمله تحریم و پاسخ متقابل سایبری را علیه مسکو بررسی می‌کند.

به ادعای اطرافیان بایدن، این پاسخ باید به قدری قوی باشد که هزینه بالایی را به لحاظ مالی، اقتصادی یا تکنولوژیک بر روسیه تحمیل کند اما موجب افرایش درگیری و تنش میان آمریکا و روسیه نشود.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که روسیه پشت حملات اخیر سایبری گسترده به سازمان‌ها و نهادهای دولتی آمریکا قرار دارد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند.

گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

روسیه  نیز با نکذیب  تمامی این اتهامات اعلام کرده است، که هیچ مدرکی در اثبات ادعای حمله "هکر‌های روسی" به سیستم‌های رایانه‌ای آمریکا ارائه نشده است.

کلیدواژه