جدی 04, 1399 11:31 Asia/Kabul
  • اتهام‌زنی بی پایه و اساس «سنتکام» علیه ایران
    اتهام‌زنی بی پایه و اساس «سنتکام» علیه ایران

فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه‌ای نیروهای تحت حمایت ایران را به دست داشتن در حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد.

به گزارش رادیودری، فرماندهی «سنتکام» امروز در ادامه ادعاهای واهی مقامات آمریکایی علیه ایران، مدعی شد که حمله راکتی روز یک‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد «به احتمال نزدیک به یقین» از سوی یک گروه  مورد حمایت ایران انجام گرفته است.

فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا در بیانیه خود مدعی شد که در صورت کشته شدن هر نیروی آمریکایی از سوی نیروهای تحت حمایت ایران، به آن پاسخ خواهد داد.

این بیانیه سنتکام پس از انتشار پیام توییتری امروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صادر شد که با اتهام‎زنی بی‌پایه و اساس، ایران را به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد.

این درحالی است که روز چهارشنبه «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، در مصاحبه ای تاکید کرد، اطمینان دارد آمریکا و ایران به دنبال جنگ با یکدیگر نیستند.»

گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند که سفارت آمریکا را به دلیل قرار گرفتن بین مناطق مسکونی هدف قرار نداده‌اند.

پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» گزارش داد که به دنبال این حمله راکتی، دولت آمریکا در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در بغداد است.

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.

کلیدواژه