گوترش: سال۲۰۲۰؛ همبستگی و وحدت را به ما آموخت
(last modified 1399-10-09T07:30:00+00:00 )
جدی 09, 1399 12:00 Asia/Kabul
  • گوترش: سال۲۰۲۰؛ همبستگی و وحدت را به ما آموخت
    گوترش: سال۲۰۲۰؛ همبستگی و وحدت را به ما آموخت

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام پایان سال خود ضمن تاکید بر دو بحران بیماری همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی به عنوان چالش‌های بزرگ بشر در سال ۲۰۲۱، همبستگی جهانی را مهمترین درس دشوارترین سال جهان دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «آنتونیو گوترش» با انتشار پیامی ویدیویی در تارنمای این سازمان ضمن تاکید بر دو بحران پاندمی کرونا و تغییرات آب و هوایی به عنوان چالش‌های بزرگ بشر در سال ۲۰۲۱، همبستگی جهانی برای مقابله با این دو معضل را خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام پایان سال خود از ۲۰۲۰ به عنوان «سال ناملایمات، تراژدی‌ها و اشک‌ها» با «افزایش فقر، نابرابری‌ها و گرسنگی» یاد کرد.

گوترش در این پیام ویدیویی تنها «درس آموختنی از این دشوارترین سال» را «وحدت و همبستگی» دانست و گفت تنها راه غلبه بر هر دو بحران بیماری همه‌گیر و تغییر اقلیم برای رسیدن به آینده ای پایدار، حفظ وحدت است.

تارنمای رسمی سازمان ملل به تازگی در گزارشی مصور با مروری بر رویدادهای سال ۲۰۲۰ نوشت امسال سالی بود که رد پای ویروس کرونا در اقصی نقاط کره زمین نقش بست و جهان را به قرنطینه فرو برد؛ گسترس و تاثیر آن بر همه جهانیان منجر به بحرانی جهانی شد که ابعاد گسترده آن تاکنون در تاریخ بشریت بی سابقه بوده است.

 

کلیدواژه