جدی 15, 1399 19:24 Asia/Kabul
  •  احتمال تشکیل پرونده قضایی برای ترامپ به دلیل توطئه دستکاری آرا

اعضای دموکرات کنگره آمریکا، از احتمال تشکیل پرونده قضایی برای رئیس جمهوری این کشور به دلیل توطئه دستکاری در آرا خبر دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از رویترز، دایان فاینستاین سناتور دموکرات گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نه تنها مقام های انتخاباتی را برای اقدام غیرقانونی تحت فشار قرار داده، بلکه "برد رافنسپرگر"   وزیر دولت ایالتی را تهدید کرده است.

«باب باوئر» مشاورارشد جوبایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نیز  درخواست ترامپ  از وزیر داخلی ایالت جورجیا جهت تغییر نتیجه انتخابات را محکوم کرد.

قانونگذاران دموکرات به  فایل صوتی منتشر شده ‌ترامپ که در آن از مقام‌های ایالت جورجیا خواسته نتیجه انتخابات را به نفع او تغییر دهند، واکنش نشان دادند.
"الکسندریا اوکاسیو کورتز" نماینده دموکرات گفت:  این یک تعدی قابل استیضاح است و  ترامپ در حال حمله به اصل انتخابات است.
ایلهان عمر، دیگر نماینده دموکرات نیز گفت:  اقدام ترامپ یک تعدی قابل استیضاح است.
رشیده طلیب دیگر نماینده دموکرات نیز گفت:  متقلب، بسیار ناشایست و فوق‌العاده فاسد تمام صفت‌هایی است که می‌تواند برای این رئیس ‌جمهور رسوا و برکنار شده استفاده شود.

روزنامه واشنگتن پست، روز یکشنبه  در گزارشی اعلام کرد، فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با برد رافنسپرگر  وزیر داخلی ایالت جورجیا منتشر شده است که در جریان آن ترامپ  کشف بیش از 11 هزار رای به سود خود را خواستار شده است.

 

کلیدواژه