جدی 18, 1399 10:36 Asia/Kabul
  • همکاری گروه های تروریستی با داعش در پاکستان در جنایات علیه مردم
    همکاری گروه های تروریستی با داعش در پاکستان در جنایات علیه مردم

پاکستان اذعان کرد، گروههای تروریستی با گروه تکفیری داعش مورد حمایت امریکا در جنایات و کشتار مردم آن کشور مشارکت و نقش دارند.

به گزارش رادیودری، نخست وزیر پاکستان چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری "ای نیوز" ترکیه (ANews TV) گفت: هرگونه حملات علیه افراد بی دفاع از جمله ترورهای هدفمند علیه جامعه شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان در این کشور با همکاری گروههای تروریستی و گروه خطرناک و تکفیری داعش با حمایت دونالد ترامپ انجام می گیرد.

عمران خان  افزود:  گروه‌های تروریستی ویژه ای در پاکستان حضور دارند که طراح و اجرای عملیات ترور علیه جامعه هزاره (شیعیان) در بلوچستان را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به حمله اخیر تروریستی به گروهی از معدنچیان شیعه پاکستان که ۱۱ کشته برجا گذاشت، تاکید کرد، این گروههای تروریستی  به داعش تغییر شکل داده که آنان امروز مسوولیت حمله هولناک به معدنچیان در ایالت بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

جنایت عناصر داعش و گروههای تروریستی در پاکستان  از جمله سپاه صحابه، جماعت الاحرار، لشکر جهنگوی و جماعت الدعو ه در  ماه‌های اخیر علیه شیعیان افزایش یافته  است.

داعش در اواسط ژانویه 2020 مسئولیت عملیات تروریستی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفت که دست کم ۱۵ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت.

گروه تروریستی داعش مورد حمایت غرب از جمله امریکا پس از شکست‌های مکرر در عراق و سوریه به دنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان است.

کلیدواژه