جدی 22, 1399 10:15 Asia/Kabul
  • هشدار اسلام آباد به واشنگتن درخصوص حمایت از تروریسم
    هشدار اسلام آباد به واشنگتن درخصوص حمایت از تروریسم

دولت پاکستان به بیانیه مداخله جویانه وزارت امورخارجه امریکا در امورداخلی آن کشور و در حمایت از تروریسم هشدار داد.

به گزارش رادیودری، وزرات امورخارجه امریکا یکشنبه شب در بیانیه ای قابل تامل وجنجال برانگیز از دولت پاکستان خواست  که در محاکمه "ذاکر رحمن لخوی" از سرکردگان گروه تروریستی لشکر طیبه (جماعت الدعوه) که در کشتار 166نفر از مردم بمبئی هند نقش داشته است، با عدالت و  شفاف برخورد کند.

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به  بیانیه مداخله جویانه  وزارت امورخارجه  امریکا  که مدعی مبارزه با تروریسم  و دفاع از حقوق بشر است، تاکید  کرد، دولت ترامپ  که در انتخابات شکست خورده اخیر با ایجاد آشوب و اغتشاش  رسوایی در مجامع بین المللی  بوجود اورده  حق دخالت در امور داخلی اسلام اباد را ندارد و دستگاه قضایی پاکستان کاملا مستقل است و درباره محاکمه پرونده متهمان خود تصمیم می گیرد.

 بیانیه دستگاه دیپلماسی امریکا در حالیست که رویکرد این کشور در قبال تروریسم  و دفاع  از حقوق بشر دوگانه است و این موضوع  برکسی پوشیده نیست. ازسویی از  جنایات رژیم  صهیونیستی  علیه فلسطینیان مظلوم و گروههای تروریستی از جمله داعش در  جنگ های عراق و سوریه که  در کشتار مردم این کشورها و فلسطینیان  نقش مهمی داشته است، حمایت می کند و اما  گروههای مقاومت که با تروریست ها مقابله می کنند انها را تروریسم  می نامد.

نیروهای امنیتی پاکستان اخیرا ذاکر رحمن لخوی" از سرکردگان گروه تروریستی "لشکر طیبه" یا  "جماعت‌الدعوه"  که در حمله  سال  2018 به بمبئی هند و تأمین مالی تروریسم در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب نقش داشت، دستگیر کردند. در این حمله 166نفر کشته شدند.

امریکا در حالی از  لشکرطیبه  پاکستان حمایت می کند  که این گروه از گروههای تروریستی خطرناک   است که تاکنون در کشتار صدها نفر از شیعیان  این کشور نقش داشته  و  روابط نزدیکی  با گروههای تروریستی از جمله  القاعده، داعش،  جماعت الاحرار، سپاه صحابه و لشکرجهنگوی دارد.

کلیدواژه